مفهوم سئو در طراحی سایت چیست ؟


کافی است تجربه یک بار جستجو در موتور جستجوگر غول آسای گوگل را داشته باشید تا متوجه ترتیب نمایش وب سایت‌های مختلف و میزان ارتباط آن‌ها با عبارت مورد جستجوی خود شده باشید! آن چه موجب می‌شود همه چیز به شکل طبقه بندی شده و مرتبط با عبارت مورد جستجوی شما نمایش داده شود، الگوریتم‌های موجود در موتورهای جستجوگر هستند که بر روی سئو سایت تجزیه و تحلیل انجام می‌دهند. سئو در طراحی سایت آن‌قدر اهمیت دارد که عدم توجه به آن، ریسک بروز مشکلات متعددی را به همراه خواهد داشت. حتی گاهی ریسک طراحی دوباره سایت وجود دارد که هزینه‌های گزافی از شما هدر می‌دهد. پس بدیهی است که دانستن سئو در طراحی سایت و اعمال آن تا چه اندازه اهمیت دارد.

در ادامه این مقاله قصد داریم، تجربیات تیم بهین آوا در حوزه طراحی سایت را بررسی کنیم و پاسخ پرسش مهم سئو در طراحی سایت چیست ؟ و چه کاربردهایی دارد را، مرور کنیم.

اگر شما نیز علاقه‌مند هستید که اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید.

نکات سئو در طراحی سایت

سئو Seo چیست؟

قبل از آن که بخواهید پاسخ سوال “سئو در طراحی سایت چیست ؟” را بدانید، بهتر است ماهیت کلمه SEO را درک کنید. درواقع، با پاسخ دهی این سوال متوجه خواهید شد که تکنولوژی در موتورهای جستجو تا چه اندازه پیشرفت کرده است و همگام بودن با آن، تا چه حد می‌تواند بر روی روند رشد وب سایت اثرگذار باشد. سئو در طراحی سایت یکی از ضروری‌ترین اصولی است که طراحان سایت موظف به رعایت آن هستند. سئو به مجموعه‌ای از قوانین مشخص گفته می‌شود که الگوریتم‌های موتورهای جستجو، بر روی آن تنظیم شده‌اند و در ارزیابی وب سایت‌ها متناسب با همان قوانین تصمیم گیری می‌کنند. سئو یک افزونه مشخص یا فایل تعیین شده بر روی سایت نیست، بلکه شامل دنیایی از قوانین، مقررات و اصول در کدنویسی و تولید محتوای وب سایت‌ها است.

جدیدترین قوانین سئو در طراحی سایت

موتور جستجو چیست؟

سئو یکی از مباحث مرتبط با موتورهای جستجو محسوب می‌شود. به همین دلیل برای درک بهتر اهمیت و ضرورت صرف وقت و هزینه در راستای طراحی وب سایت با اصول سئو، بهتر است با موتورهای جستجو آشنا شوید و بدانید که سئو در آن‌ها چه چیزی است! موتورهای جستجو، وب سایت‌هایی هستند که دارای سرورهای قدرتمند و الگوریتم‌های پیچیده‌ای می‌باشند. از طریق این وب سایت‌ها می‌توانید همه چیز را پیدا کنید و جستجو کنید! موتور جستجو بلافاصله پس از مشاهده عبارت مدنظر شما برای جستجو، در سطح وب گشت و گذار را آغاز می‌کند و آدرس آن را نشان میدهد. موتورهای جستجوگر با دارا بودن پایشگرهای قوی، محتوای هر صفحه‌ای در وب را ثبت می‌کنند و به اصطلاح ایندکس می‌کنند تا دسترسی به آن مطابق با سئو فراهم شود. زمانی که شما عبارتی را می‌نویسید، کلمه کلیدی عبارت استخراج می‌شود و جستجو بر پایه آن آغاز گردد. موتور جستجو براساس صفحات ایندکس شده، مرتبط‌ترین صفحه با عبارت مورد جستجو را، در ابتدای صفحه نمایش می‌دهد و به مرور صفحات دیگر را پس از آن نشان می‌دهد. بهتر است بدانید که پیچیدگی الگوریتم رتبه بندی در موتورهای جستجو به گونه ای است که برخی صفحات براساس پارامترهای دیگری دارای اولویت هستند و از نظر موتور جستجو، قابل استنادتر به نظر می‌رسند. همین ویژگی می‌تواند موجب شود تا مطلب یک سایت با عبارتی کاملا مرتبط در ردیف وسط نشان داده شود اما یک وب سایت که دارای آتوریتی بالاتر است، با کلمه‌ کلیدی اندکی متغیر در صدر نمایش داده شود. این تفاوت‌ها حاصل از رزومه فعالیت یک سایت و ثبت آن در اطلاعات موتور جستجو است.

پارامترهای مهم سئو در طراحی سایت

عملکرد کلی موتورهای جستجو برای سئو

جالب است بدانید که موتورهای جستجو عملکردی ویژه در حوزه ثبت اطلاعات وب سایت‌ها و رتبه بندی آن‌ها دارند. برای مثال زمانی که یک سایت تازه تاسیس دارید، باید آن را به موتورهای جستجو معرفی کنید. پس از این مرحله، موتور جستجو به کمک خزش یا Crawling تلاش می‌کند تا نسبت به ارزیابی صفحات اقدام کند و جزییات صفحه را استخراج نماید. این اقدام موجب می‌شود تا بررسی دقیقی از صفحه وب سایت صورت میگیرد و بعد از آن، صفحه در صورتی که دارای استانداردهای کلی باشد، ایندکس می‌گردد. ایندکس یا فهرست کردن صفحات وب در پایگاه داده‌های قوی یک موتور جستجو، به منظور پایش و نمایش اطلاعات مرتبط با نیاز کاربر انجام می‌شود. ایندکس کردن صفحات، به شکل آدرس آن‌ها و اطلاعات کلی مثل متا دسکریپشن و کلمات کلیدی حاصل از خزش در صفحه، شانس دیده شدن صفحه شما را افزایش می‌دهد. پس از این مرحله، موتور جستجو براساس تمام اطلاعاتی که از وب سایت شما کسب کرده است، رتبه بندی را آغاز می‌کند. این کار موجب می‌شود تا همه چیز طبق یک اصول مشخص طبقه بندی شود و در زمان جستجوی کاربر به بهترین شکل نمایش داده شود. این اقدامات در نهایت منجر به خلق ضرورت پرداختن به سئو وب سایت خواهد شد.

سئو در طراحی سایت در سال 2022

مزایای رعایت اصول سئو چیست؟

حتما برای‌تان جالب شده است و می‌خواهید بدانید که دقیقا مزایای رعایت اصول سئو در سایت چیست؟ اگر سئو در طراحی سایت اعمال شود و متناسب با آن، در تولید محتوای وب سایت نیز سئو را درنظر داشته باشید، آورده آن برای‌تان چه چیزی است؟ چه پارامتری به شما اضافه می‌شود تا بتوانید از این جزییات استفاده کنید؟ درواقع، رعایت اصول سئو در تمام ابعاد وب سایت اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا که سئو تنها پارامتری است که رشد وب سایت را امکان‌پذیر می‌کند. داشتن یک وب سایت تخصصی در هر زمینه‌ای، نیازمند دارا بودن پارامترهای سئویی در بخش کدنویسی، طراحی گرافیکی و تامین محتوا است. با رعایت این اصول می‌توانید خیلی سریع در میان رقبا رشد زیادی را شاهد باشید و همه چیز را به بهترین شکل ممکن جلو ببرید. سئو مطلوب در وب سایت می‌تواند به اندازه صدها بیلبرد و تبلیغات تلویزیونی برای شما جذب مشتری و مخاطب داشته باشد. قدرتمندی سئو زمانی مشخص می‌شود که تمام سرمایه گذاری شما در بخش فنی و محتوایی وب سایت، به شکلی ادامه دار سود دهی مطلوبی خواهد داشت. همین ویژگی سبب شده است تا تمرکز بسیاری از کسب و کارها بر روی سئو وب سایت باشد.

قوانین سئو در طراحی سایت

سئو در طراحی سایت چیست؟

زمانی که می‌خواهید سئو در طراحی سایت را درک کنید و فضاهای مورد نیاز برای اعمال آن را بشناسید، باید از ابتدای طراحی سایت آنالیزتان را آغاز کنید. درواقع، سئو سایت شما، با نصب یک افزونه یا چند خط کدنویسی اعمال نمی‌شود، بلکه پروسه تخصصی و پیچیده‌ای دارد که شما به عنوان فردی دغدغه‌مند، باید در خصوص آن اطلاعات کسب کنید. زمانی که قصد دارید یک وب سایت کاربردی طراحی و پیاده سازی کنید، اولین گام مراجعه به متخصصین طراحی وب است. شما انتخاب می‌کنید که سایت‌تان کدنویسی صفر تا صدی داشته باشد و هزینه گزافی بابت آن پرداخت کنید یا به کمک CMS‌های مشهوری مثل وردپرس آن را راه اندازی کنید. با این تصمیم گیرید خط مشی مشخصی را دنبال خواهید کرد. متخصصین طراحی وب، تمام نیازهای شما را استخراج می‌کنند تا وب سایتی متناسب با همان نیازها طراحی کنند. این تنها لایه سطحی این پروسه است! در حالی که کدنویسی، بهینه سازی کدها، نوع قالب‌های وب سایت، سرعت لود سایت و صدها پارامتر دیگر می‌تواند تعیین کننده سرنوشت وب سایت‌تان باشد. به همین دلیل باید حتما از تیم متخصص، باتجربه و دارای اطلاعات در زمینه سئو و بازاریابی دیجیتال کمک بگیرید تا امیدوار باشید، سئو سایت به بهترین شکل پیاده سازی می‌شود.

سئو در طراحی سایت شرکتی

سرمایه‌گذاری بر روی سئو سایت

شاید تصورتان از سرمایه گذاری بر روی سئو سایت، طراحی و پیاده سازی یک سایت کاربردی و صرف هزینه برای سئو کردن آن است! این کار شاید به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرد اما اولین نیست! چرا که شما با درک عمیق ضرورت سئو سایت و پرداختن به آن، می‌توانید خیلی راحت از همان ابتدای مسیر فکر مراحل پیشرفت و رشدتان را بکنید. به همین ترتیب لازم است تا طراحی وب سایت را از طریق افراد متخصص دنبال کنید. دارا بودن تخصص و تجربه در متخصصین طراحی وب، موجب می‌شود تا کلیه اصول طراحی سایت مطابق با سئو را بدانند. از سوی دیگر، سرمایه گذاری در حوزه سئو به شکلی مستقیم با مارکتینگ و برندسازی در ارتباط است. همین موضوع موجب شده است تا هرگونه تلاش در این راستا، به شکلی سرمایه گذاری بر روی برند محسوب شود. هرچند لازم است تا در انتخاب‌های‌تان دقت کافی داشته باشید و از تیم متخصصی استفاده کنید. چرا که بسیاری از طراحان سایت، بدون درنظر گرفتن سئو فنی و پارامترهای اثرگذار در آن، اقدام به طراحی و پیاده سازی وب سایت می‌کنند. همین موضوع موجب می‌شود تا کارفرما آسیب‌های جدی در این زمینه متحمل می‌شود. سعی کنید حتما در زمینه انتخاب شرکت طراح سایت توجه و تحقیق کافی داشته باشید.سئو در طراحی سایت مجله

مهمترین پارامترهای سئو در طراحی سایت

اگر بخواهید با گوشت و پوست و استخوان‌تان سئو سایت و اهمیت آن در طراحی سایت را درک کنید، لازم است تا اطلاعاتی در خصوص آن داشته باشید و پارامترهای سئو در طراحی سایت را درک کنید. زمانی که صحبت از سئو در طراحی سایت و پیاده سازی آن می‌شود، منظور ما توجه به تکنیک‌هایی است که می‌تواند موفقیت در سئو و بهبود رنکینگ موتورهای جستجو را رقم بزند. این مسابقه تمام عیار پر از تلاشگرانی است که پیوسته برای خلق شگفتی در سئو تلاش کرده و هزینه‌های زیادی صرف می‌کنند. سئو وب سایت دارای سه بخش مهم و کلیدی است که می‌تواند سرنوشت سایت را رقم بزند. مفهوم سئو در طراحی سایت و پیاده سازی آن، در همین سه آیتم مهم خلاصه شده است.

1- سئو تکنیکال وب‌سایت

سئو تکنیکال Technical یکی از بخش‌های مهم و کلیدی در طراحی سایت محسوب می‌شود. زمانی که مسئولیت طراحی سایت‌تان را، به تیمی تخصصی و مطمئن می‌سپارید که دید عمیقی در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارند، با خیال آسوده می‌توانید نسبت به رعایت اصول سئو تکنیکال مطمئن باشید. چرا که از دید این افراد، طراحی سایت با درنظر گرفتن این آیتم‌ها کاملا بدیهی  و ضروری است. سئو تکنیکال به مجموعه فرآیند طراحی، کدنویسی بهینه، طراحی قالب بهینه، طراحی تجربه کاربری موفق و Schema گفته می شود که در نهایت منجر به دیده شدن یک سایت در موتورهای جستجو می‌گردد! جالب است بدانید که سئو تکنیکال می‌تواند سرنوشت یک سایت را تغییر دهد. چرا که اهمیت آن بسیار جدی است و در دنیای وب می‌تواند به عنوان پایه و فنداسیون رشد و پیشرفت یک وب سایت تصور شود. زمانی که این بیس و پایه قوی بنیان شود، می‌توانید به پیشرفت سئو سایت امیدوار باشید. سئو تکنیکال تاحدی اهمیت دارد که متخصصینی در این حوزه هستند و می‌توانید برای رشد کسب و کارتان از آن‌ها کمک بگیرید. هرچند شرکت‌های تخصصی دیجیتال مارکتینگ مثل بهین آوا، با دارا بودن نیروهای متخصص و مهندسین آشنا به علم روز و الگوریتم‌های گوگل، می‌توانند بدون درخواست شما نیز استانداردهای سئو تکنیکال را پیاده سازی کنند.

2- سئو On Page

سئو On Page نیز، یکی از بخش‌های حساس، مهم و کلیدی در دستیابی به موفقیت سئو سایت است. زمانی که می‌خواهید رتبه‌های بالایی در موتورهای جستجو کسب کنید و از رقبا پیشی بگیرید، باید حتما نسبت به رعایت اصول سئو آن پیج جدی عمل کنید. سئو آن پیج شامل مجموعه اقداماتی در راستای پیدا کردن کلمات کلیدی ترند، کلمات کلیدی مرتبط با هدف، بررسی و آنالیز وب سایت‌های رقیب در حوزه فعالیت شما، نوشتن استراتژی تولید محتوای هدفمند، نوشتن تقویم محتوایی اصولی، دسته بندی محتوا و تگ نویسی مطابق با اصول از جمله اقداماتی است که در سئو On Page انجام می‌شود و می‌تواند موفقیت یک وب سایت برای دستیابی به رتبه‌های بالاتر را رقم بزند. سئو آن پیج دارای متخصصینی است که به طور مجزا بر روی آن کار می‌کنند تا رشد و پیشرفت سایت را رقم بزنند.

3- سئو Off Page

سئو مبحث پیچیده اما یکپارچه‌ای است که باید با رعایت تمام اصول، تلاش کنید تا مفهوم سئو در طراحی سایت را رقم بزنید و اثرات مثبت آن را مشاهده کنید. سئو آف پیج در سایت به معنای انجام فعالیت‌هایی است که در خارج سایت اما مرتبط با آن انجام می‌شود. این فعالیت‌ها شامل لینک سازی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف، کامنت مارکتینگ، ایجاد بک لینک‌های مناسب در صفحاتی با آتوریتی بالا، سفارش رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری وب سایت، تبلیغات همسان و کلیکی از جمله مواردی است که بر روی سئو آف پیج اثرگذار است. متخصصین این حوزه معمولا از افرادی هستند که درک عمیقی در حوزه دیجیتال مارکتینگ دارند. کارشناسان این حوزه در بهین آوا، کلیه خدمات مرتبط با Off Page را می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت و استاندارد انجام دهند. استفاده از تکنیک‌های تبلیغاتی به روز، تهاتر با سایت‌های ارزشمند و فعالیت‌های این‌چنینی که منجر به رشد سئو سایت می‌شود، از جمله کارهایی است که انجام آن پیشرفت سایت را رقم می‌زند.

سئو در طراحی سایت زیبایی

تکنیک‌های سئو در طراحی سایت و پیاده‌سازی آن را بدانید

شناخت تکنیک‌های مهمی که موجب رشد و پیشرفت یک وب سایت می‌شود و سئو آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اهمیت فراوانی دارد. چرا که این تکنیک‌ها کمک می‌کند تا هوشمندانه نسبت به سئو سایت عمل کنید و اقدامات‌تان همگی با صرف هزینه و بازخورد کافی انجام شود. سرمایه گذاری در سئو سایت می‌تواند به شکلی مستقیم بر روی سرنوشت وب سایت و کسب و کارتان اثرگذار باشد. به همین دلیل در این بخش تجربیات عمیق و ارزشمند سال‌ها فعالیت تیم سئو بهین آوا را مطالعه می‌کنید تا رشد و پیشرفتی از آن حاصل شود.

1- پرسونای مخاطب را بشناسید

شاید تصورتان از آنالیز پرسونای مخاطب، ضرورتی باشد که در زمان سئو On page مدنظر قرار می‌گیرد. اما تجربیات ما نشان می‌دهد که در بطن کار و ابتدای طراحی سایت باید حتما نسبت به بررسی و آنالیز پرسونای مخاطب‌تان اقداماتی انجام دهید. با شناخت دقیق نیازهای مخاطب و دغدغه های او، شانس بالاتری برای طراحی وب سایتی کاربردی خواهید داشت. طراحی اولیه ظاهر سایت و تعیین ویژگی بخش‌های فنی آن، به شما شانس رشد بالاتری می‌دهد. به همین دلیل باید حتما پرسونای مخاطب را بررسی کنید و برای ارائه نیازهای‌تان در بخش طراحی سایت همه ان‌ها را مدنظر داشته باشید.

2- کدنویسی بهینه را اولویت بدانید

استفاده از کدهای آماده، کدنویسی توسط افراد غیرمتخصص و غیر مطلع در حوزه سئو یا استفاده از پلاگین‌های غیرمطمئن و غیر استاندارد، همگی از جمله عواملی است که موجب کدنویسی نامطلوب در سایت می‌شود. درواقع، کدنویسی بهینه شما در وب سایت، نشان دهنده اهمیتی است که به حوزه سئو می دهید. زمانی که کدنویسی بهینه انجام نشده باشد و از کدهای اسکریپت، رایگان و کپی شده در آن استفاده شود، موتورهای جستجو نیز متوجه آن می‌شوند و در نهایت کاهش رتبه سایت و ضعف سئو رایج‌ترین واکنشی است که از موتورهای جستجو دیده می‌شود. پس حتما در زمان عقد قرارداد سئو در طراحی سایت به این نکته توجه ویژه داشته باشید.

3- طراحی قالب بهینه و ریسپانسیو

بسیاری از قالب‌های آماده در طراحی سایت می‌تواند مشکل‌های متعددی ایجاد کند. چرا که برخی از آن‌ها حاصل منبع استاندارد و مطلوبی نیستند و ریسک بروز مشکلات متعددی مثل کدنویسی غیربهینه و غیر استاندارد با اسکریپت‌های زیاد را افزایش می‌دهند. زمانی که موتورهای جستجو متوجه این مشکل می‌شوند، فورا رتبه سایت را کاهش داده و بر روی سئو آن تاثیرات منفی می‌گذارند. از سوی دیگر قالب ریسپانسیو سایت نیز، امتیاز ویژه‌ای نزد موتورهای جستجو دارد. چرا که می‌توان تمام جزییات مثبت را از آن دریافت کرد. امکان باز کردن سایت در انواع دیوایس‌ها یک امتیاز مثبت مهم در موتورهای جستجو محسوب می‌شود که به اصطلاح موبایل فرندلی بودن سایت را اثبات می‌کند. پس حتما برای اعمال مفهوم سئو در طراحی سایت به این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل باشید.

4- استراتژی سئو داشته باشید

یکی از مهم‌ترین پارامترهای اثرگذار بر روی سئو سایت، استراتژی سئو سایت است. زمانی که بدون هیچ هدفی سردرگم اقداماتی درهم و برهم انجام می‌دهید، تبلیغات می‌کنید، کدنویسی را تغییر می‌دهید و تولید محتوای پراکنده می‌کنید، نتیجه آن هیچ چیزی جز ازدست رفتن سرمایه نخواهد بود. چرا که مفهوم سئو در طراحی سایت بسیار هوشمندانه و هدفمند است. درواقع باید حتما همه چیز را حساب شده با یک برنامه ریزی دقیق جلو ببرید تا نتیجه مطلوبی را شاهد باشید. استراتژی سئو به شما اجازه می‌دهد تا همه چیز را طبقه بندی کنید و مطابق با اولویت دهی و ضرورت اقدام کنید. تمام این کارها منجر به رشد و پیشرفت شما در حوزه سئو خواهد شد. پس حتما در این راستا به استراتژی اهمیت ویژه‌ای دهید تا همه چیز با برنامه جلو رود. حتی تولید محتوای هدفمند با استراتژی محتوا می‌تواند تاثیری اساسی بر سئو سایت‌تان بگذارد.

5- کاربر را نگهدارید

پارامترهای متفاوتی در سئو وب سایت اثرگذار هستند، یکی از این پارامترهای مهم سئو در طراحی سایت، برنامه ریزی برای نگهداشتن کاربر درون وب سایت است. درواقع، شما زمانی که با تکنیک‌های مختلف تبلیغات یا سئو یک کاربر را وارد سایت کرده‌اید، مدت زمان حضور او در سایت اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر بتوانید برنامه ریزی هوشمندانه‌ای برای این بخش انجام دهید و یک تکنیک، یک ابزار، منو یا بنر وسوسه کننده برای حضور بیشتر کاربر، کند و کار و مشاهده صفحات دیگر وب سایت طراحی و پیاده سازی کنید، می‌توانید در این مفهوم مهم سئو در طراحی سایت موفق عمل کنید. هرچه سرعت ماندگاری کاربر بیشتر باشد، شانس شما برای دستیابی به نتیجه عالی از طراحی سایت بالاتر خواهد بود. پس حتما در این راستا اقدامات هوشمندانه‌ای انجام دهید.

سئو در طراحی سایت چیست

خط قرمز سئو در طراحی سایت‌های بهین آوا

باتوجه به تمام نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، احتمالا متوجه ضرورت سرمایه گذاری و اهمیت به موضوع سئو شده‌اید. سئو وب سایت تاحدی اهمیت دارد که عدم توجه به آن می‌تواند کل پروژه حضورتان در فضای وب را با شکست مواجه کند. خط قرمز سئو در طراحی سایت های بهین آوا بسیار جدی است. چرا که تیم مارکتینگ، برندسازی و تبلیغات یا بازاریابی دیجیتال در بهین آوا بسیار هوشمندانه عمل می‌کند و ضرورت طراحی سایت با سئو استاندارد برای اعضا تیم و پرسنل بهین آوا کاملا روشن است. ما می‌دانیم که کدنویسی بهینه، طراحی سایت ریسپانسیو، سئو محتوا و بهبود آتوریتی سایت تا چه اندازه مسیر رشد کسب و کارتان را هموار می‌کند و سکوی پیشرفتی برای آن است. به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا جزییات طراحی سایت های بهین آوا را، مدنظر قرار دهیم و تحت هیچ شرایطی کمیت را فدای کیفیت نکنیم! به همین دلیل تمامی مشتریان بهین آوا رضایت کافی در این حوزه دارند. طراحی سایت‌های شرکتی، سایت‌های مجله‌ای در حوزه زیبایی، دکوراسیون، سلامت و تشریفات از جمله تجربیات موفق در زمینه سئو بهین آوا محسوب می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *