راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی حرفه ای

راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی حرفه ای - راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی حرفه‌ ای

Smiling female customer representative wearing headphones working in office


کسب و کارها به طور ویژه نیازمند بازاریابی هستند. آینده و استقامت یک کسب و کار در دنیای پر تلاطم امروز، وابسته به تیم بازاریابی است. میزان فروش، میزان سود دهی و برندسازی حرفه‌ای کاری است که با ساخت تیم بازاریابی حرفه‌ای شاهد خواهید بود. این روزها راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی حرفه‌ ای برای کسب و کارها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. صرفه‌جویی در زمان و هزینه اصلی‌ترین انگیزه ایجاد تیم بازاریابی تلفنی است. در بهین آوا نیز، تقاضای ساخت تیم بازاریابی تلفنی بیش از پیش افزایش یافته است. به همین دلیل قصد داریم شما را از چگونگی راه اندازی تیم بازاریابی مطلع کنیم.
اگر دغدغه افزایش فروش، بازاریابی یا ایجاد تیم بازاریابی دارید، تا پایان همراه ما باشید تا از تجربیات متخصصین بهین آوا در این حوزه استفاده کنید.

چرا نیاز به راه اندازی تیم بازاریابی دارید؟

تصور کنید که شما بهترین خودکار در جهان را تولید کرده‌اید و فقط خودتان یا اعضا خانواده‌تان از کیفیت برند این خودکار مطلع هستند. بی شک با این رویکرد شانسی برای دیده شدن، شناخته شدن و افزایش فروش نخواهید داشت. هر کسب و کاری که خدماتی ارائه می‌کند یا کالایی برای عرضه دارد، باید حتما تیم بازاریابی داشته باشد. با ایجاد تیم بازاریابی شانس شما برای برندسازی موفق، دیده شدن در میان رقبا و کسب جایگاه ویژه افزایش پیدا می‌کند و همه چیز برای رشد و پیشرفت‌تان فراهم می‌گردد. به همین دلیل راه اندازی تیم بازاریابی یک فرآیند تشریفاتی نیست و به طور مستقیم موفقیت کسب و کار شما را هدف قرار می‌دهد.

بازاریابی تلفنی چیست؟

یکی از انواع بازاریابی در کسب و کارها، بازاریابی تلفنی است. از طریق این نوع بازاریابی می‌توانید کسب و کارتان را معرفی کنید و با مخاطب به صورت b2b یا b2c ارتباط برقرار کنید. همان‌طور که از نام این سبک بازاریابی پیدا است، تمرکز آن بر روی تلفن است. کارشناس فروش از طریق تلفن با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و تلاش برای متقاعد سازی، اعتماد سازی، ایجاد نیاز و برندسازی از همین طریق انجام می‌شود. به همین دلیل در بازاریابی تلفنی هیچ اثری از زبان بدن، مشاهده، ارزیابی چهره و حالات آن وجود ندارد و همه چیز به نوع ادای کلمات، لحن صحبت کردن و فن بیان بستگی دارد.

آیا همه کسب و کارها به راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی نیاز دارند؟

در یک پاسخ کلی و کوتاه باید گفت بله! تمام کسب و کارها نیازمند راه اندازی تیم بازاریابی هستند. معمولا در زمان ایجاد تیم بازاریابی، هر کارشناس باتوجه به پتانسیل و تسلط بر زمینه‌ای خاص استخدام می‌شود. به همین دلیل تشکیل تیم بازاریابی تلفنی و حضوری از مهم‌ترین اقدامات یک کسب و کار در جهت رشد و پیشرفت است. همه کسب و کارها برای شناخته شدن، برندسازی، افزایش فروش و رسیدن به جایگاه مطلوب در ذهن مخاطب، نیازمند نیروهای متخصصی هستند که با مخاطب ارتباط برقرار کند، احساسات او را درگیر کند و شانسی برای فروش ایجاد نماید. به همین دلیل گفته می‌شود که تیم بازاریابی حرفه‌ای تضمین کننده بقا و سود دهی کسب و کار است.

 بیشتر بخوانید : بازار یابی تلفنی حرفه ای داشته باش

راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی حرفه ای - راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی حرفه‌ ای

راهنمای راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی

قطعا شما نیز با درک ضرورت راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی علاقه‌مند هستید که شیوه راه اندازی تیم بازاریابی را درک کنید و برای داشتن یک تیم بازاریابی تلفنی اقدامات لازم را فراهم کنید. در ادامه راهنمایی کلی در این زمینه مطالعه می‌کنید. اما یادتان باشد که آموزش، تعیین استراتژی و رصد ماه‌های اولیه فعالیت این تیم، نیازمند نظارت یک گروه حرفه‌ای است. بهین آوا با ارائه خدمات این‌چنینی و تجربه سالیان سال در حوزه تبلیغات و بازاریابی می‌تواند راهنمای شما باشد. جهت استفاده از مشاوره رایگان شماره تماس‌تان را در باکس پایین وارد کنید.

1-آگهی استخدام بازاریاب تلفنی

یکی از کارهایی که برای اره اندازی تیم بازاریابی تلفنی باید انجام دهید، آگهی استخدام است. نکته مهم در آگهی استخدام، اشاره واضح و روشن به نوع استخدام، مهارت‌های مدنظر و وظیفه شغلی است. بسیاری از افراد برای استخدام نیروهای ارزان قیمت و غیرمتخصص، آگهی بازاریاب تلفنی را تحت عناوین مختلف منتشر می‌کنند. چرا که گارد عمومی در طیف زیادی از افراد وجود دارد که بازاریابی را شغلی نامطمئن و دوست نداشتنی می‌دانند! به همین دلیل شما باید دقیقا افرادی را استخدام کنید که از بازاریابی لذت می‌برند و کاندید واقعی این آگهی هستند.

2-مصاحبه با متقاضیان بازاریابی تلفنی

دومین گام بررسی رزومه‌های ارسالی و قرار ملاقات حضوری با بازاریابانی است که کاندید استخدام هستند. به این ترتیب فرصت کافی دارید تا فن بیان آن‌ها را بررسی کنید و چگونگی برقراری ارتباط با مخاطب با بسنجید. یادتان باشد که این افراد نماینده کسب و کار و برند شما خواهند بود و تمام جزییات رفتاری آن‌ها، پای برند شما نوشته می‌شود. به همین دلیل تلاش کنید تا در این مصاحبه افرادی را انتخاب کنید که دارای یک استاندارد برخوردی هستند.

3-طرز برخورد را ارزیابی کنید

همان طور که در بالا اشاره شد، تیم بازاریابی شما نمادی از برندتان است. پس سعی کنید افرادی را انتخاب کنید که نوع برخورد زننده‌ای ندارند، عصبی و هیستریک برخورد نمی‌کنند و برای تعامل آمادگی کافی دارند. هرچه نوع برخورد این افراد محترامانه، صمیمی و مشتاق باشد، آن سوی خط مشتری شما حس بهتری را تجربه می‌کند.

4-بررسی تخصص بازاریابی

سعی کنید برای راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی، تخصص و مهارت افراد را جویا شوید. این حق شما است که بدانید با چه افرادی روبه‌رو هستید و نماینده کسب و کار شما، چه دانشی از بازاریابی تلفنی یا کلیات بازاریابی دارد. این مرحله برای شما تعیین کننده خواهد بود، چرا که درک می‌کنید تا چه اندازه باید وقت برای آموزش این تیم اختصاص دهید.

 بیشتر بخوانید : بازار یابی تلفنی حرفه ای داشته باش

5-همکاری آزمایش را آغاز کنید

یکی از بهترین کارهایی که می‌تواند غربالگری خوبی از افراد متخصص در بازاریابی برای‌تان انجام دهید، شروع همکاری مشروط است. شما باید با تعدادی از افراد که در چارچوب‌های اولیه گزینش شما قرار می‌گیرند، همکاری را آغاز کنید. به این ترتیب خط مشی بازاریابی و استراتژی آن را بیان می‌کنید و منتظر بررسی دقیق رفتارها، برخوردها و اقدامات این‌چنینی نیروی فروش می‌شوید. در این زمان باید تمام تماس‌ها، نوع برخوردها، نتیجه تماس‌ها و بازخورد آن بررسی شود تا در نهایت پس از گذشت دوره همکاری آزمایشی، به تحلیل درستی دست پیدا کنید. از این طریق می‌توانید افراد لایق و عاشق بازاریابی تلفنی را جذب کنید.

6-آموزش را شروع کنید

پس از آن که ایجاد تیم بازاریابی با افراد متخصص انجام شد، نوبت به آموزش می‌رسد. این شما هستید که باتوجه به دانش بازاریابی باید آموزش را شروع کنید. اگر در حوزه بازاریابی اطلاعاتی ندارید، بهترین کار کمک گرفتن از متخصصین بهین آوا است. چرا که آموزش صحیح می‌تواند نیروهای شما را قوی‌تر کرده و روند رشد کسب و کارتان را سرعت بخشد. اشتباه رایجی که در کسب و کارها به شدت انجام می‌شود، تمرکز به بحث بازاریابی است. اما بهتر است بدانید که آموزش در حوزه تخصصی خدمات یا کالا یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. بازاریاب شما عضو مهمی از تیم کسب و کارتان است. پس باید حتما اشراف کاملی به نوع کسب و کار، بازارهای رقابتی، مزایای رقابتی محصول یا خدمات، رقبا و نیازهای مخاطب داشته باشد. اگر کارشناس بازاریابی تلفنی به خوبی این اطلاعات را داشته باشد، شانس بالایی دارید تا در مکالمات تلفنی و بازاریابی، موفقیت بالایی را شاهد باشید.

7-تزریق انرژی مثبت و روحیه

اشتباه دیگری که بسیاری از کارفرماها انجام می‌دهند، عدم فراهم کردن امکانات لازم برای حضور نیروهای بازاریابی تلفنی در محل شرکت است. همین موضوع موجب می‌شود تا نیروها دور از یکدیگر، چندان عملکرد قوی نداشته باشند. درحالی که با تشکیل تیم بازاریابی تلفنی و ایجاد روحیه تیمی، القا انرژی مثبت و تکرار اصول القا انرژی به مخاطب، می‌توانید نتایج درخشان‌تری را مشاهده کنید. خلق روحیه کار تیمی و تقویت انرژی در کارشناسان بازاریابی تلفنی اثری مستقیم بر نتایج فروش موفق آن‌ها دارد.

8-آموزش تعاملات سازنده و برقراری ارتباط

رمز موفقیت در مذاکره تلفنی و فروش تلفنی، توانایی برقراری ارتباطات سازنده و تعامل دو سویه با مشتری است. زمانی که بتوانید چگونگی برقراری ارتباط را آموزش دهید، شانس بالایی دارید تا کسب و کارتان را رشد داده و فضایی مناسب برای آن ایجاد کنید. زمانی که کارشناس فروش شما به خوبی توانایی درک نوع ارتباط، ایجاد صمیمیت، همدلی و خلق نیاز را آموخته باشد، قطعا برنده اصلی یک مذاکره تلفنی است. به عبارت دیگر، آموزش این مهارت‌ها به کارشناسان فروش، نوعی سرمایه گذاری در مجموعه است. چرا که راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی تنها محدود به استخدام و یک دوره آموزشی ساده نمی‌شود! بلکه باید تمام جزییات را درک کنید و عملکرد مطلوبی در این راستا ایجاد کنید.

راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی حرفه ای - راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی حرفه‌ ای

درخواست مشاوره رایگان دارید؟

کافی است فرم تماس رو پرکنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند. همچنین می‌توانید در هر زمانی به طور مستقیم با ما تماس گرفته یا از طریق واتساپ در ارتباط باشید…

9-ارزیابی و گزارش گیری منظم

پس از تشکیل تیم بازاریابی، نوبت به ارزیابی عملکرد پرسنل مربوطه می‌رسد. شما باید به طور مداوم نسبت به گزارش گیری از متخصصین حوزه بازاریابی اقدام کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا ارزیابی دقیقی از عملکرد پرسنل داشته باشید، نقاط قوت را بشناسید و نقاط ضعف را کشف کنید. با بررسی دقیق و منظم این گزارش‌ها متوجه روند رشد برخی از کارشناسان فروش خواهید شد. در این زمان می‌توانید با بررسی دقیق تر عملکرد آن‌ها، کار تیمی را رشد دهید و همان تکنیک‌ها را برای سایر کارشناسان فروش شرح دهید. ارتقا هم زمان دانش در تیم بازاریابی می‌تواند نتایج شگفت انگیزی را رقم بزند.

10-تشویق و قدردانی

شاید تصور کنید که راه اندازی تیم بازاریابی و شروع تماس های تلفنی به معنای پایان وظیفه شما است! اما در واقع لازم است تا اقدامات مهم‌تری انجام دهید تا بتوانید پس از ساخت تیم بازاریابی، آن را حفظ کنید. یادتان باشد که هر پرسنل در مجموعه شما، سرمایه ای است که برای آن هزینه کرده‌اید، وقت و انرژی گذاشته‌اید. اگر تشویق و قدردانی را جدی نگیرید، قطعا پس از مدتی متخصصین بازاریابی شما کلافه و خسته می‌شوند. نتیجه این شرایط دلسردی و قطع همکاری خواهد بود، چرا که افراد احساس ارزشمندی نمی‌کنند و هیچ قدردانی که لایق آن باشند را دریافت نکرده اند! به همین دلیل باید ضمن بررسی خروجی تلاش‌ها، آموزش مداوم و رفع اشکالات یا خطاهای برخوردی، ارتقا شغلی، تشویق و قدردانی را جدی بگیرید. انسان ها در جایی که ارزشمند باشند، تمام تلاش خود را می‌کنند تا شما را به اهداف‌تان برسانند. پس سعی کنید با ارزیابی دقیق شرایط، قدردانی از تلاش کارشناسان فروش تلفنی را جدی بگیرید و در راستای آن تشویقی‌های مختلف تعریف کنید. توجه کنید که قطع همکاری هر نیروی آموزش دیده، برابر با ضرر و زیان مالی شما است.

راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی حرفه ای - راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی حرفه‌ ای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *