فروش در شرایط بحران

فروش در شرایط بحران

در بحران‌های اقتصادی کسب و کارهایی که می‌توانند استراتژی‌هایی که می‌توانند پلن‌های متفاوتی برای گذر از شرایط سخت را برای کسب و کار خود به وجود آورند، شانس رشد بالایی دارند! اگر شما نیز می‌خواهید در شرایط بد اقتصادی که بسیاری از کسب و کارها حتی تعطیل می‌شوند و کسب و کارشان با شکست مواجه می‌شود یا فروش‌ آن‌ها در رکود وحشتناکی فرو می‌رود رشد کنید؛ همراه ما باشید تا با پلن‌های رشد کسب و کار، شرایطی را برای شما رقم بزنیم و پیشنهاداتی را ارائه کنیم که امکان فعالیت و حتی رشد در شرایط اقتصادی سخت داشته باشید

پس تا پایان همراه ما باشید.

ضرورت یافتن پلن جدید کسب و کار

در شرایط بحرانی شما نمی‌توانید از همان راه‌کارهای قبلی که مخاطبان زیادی را جذب کرده بودید، مجددا استفاده کنید. در این شرایط قطعا رفتار مخاطب‌های شما تغییر می‌کند. پس لازم است تا فرآیندهای درآمدی خودتان را تغییر دهید. باید استراتژی‌های مارکتینگ و فروش‌تان و راه‌کارهای تبلیغاتی قبلی را  تغییر دهید. شما نمی‌توانید با همان رفتارهای قبلی درآمدی داشته باشید. زمانی که شرایط تغییر می‌کند، شما هم باید تغییر کنید و روش‌های تبلیغاتی‌تان را عوض کنید. حتی در برخی موارد شما باید سگمنت و بخش بندی مخاطبان‌تان را تغییر دهید. اگر فروش کاهش پیدا کند و نتوانید برآورد درستی از شرایط بازار داشته باشید و با راه‌کارهای قبلی پیش روید، قطعا غیرممکن است که موفق شوید. پس این نتیجه نتیجه خوبی نخواهد بود! چرا که در شرایط رکود رفتار مشتریان تغییر می‌کند. چون پارامترهای بازار تغییر می‌کند و اولویت رفتار و نیازها نیز تغییر می‌کند. پس بدیهی است که شناسایی این تغییرات در مصرف کنندگان و مخاطبان شما ضروری است.

چرا بعضی کسب و کارها رشد می‌کنند!

درک عمیق از شرایط بازار یکی از ضروریاتی است که باید حتما در اولویت قرار دهید. این موضوع یک اقدام فرمالیته یا غیرضروری نیست، بلکه نیاز واقعی کسب و کار شما است و تضمین کننده حیات آن در میدان رقابت خواهد بود. به همین دلیل بعضی شرکت‌ها رشد می‌کنند و بعضی دیگر تجربه شکست خواهند داشت. چرا که شناسایی و درک عمیقی از شرایط دارند و برای مخاطبان‌شان شرایط مناسبی ایجاد می‌کنند. همین موضوع زمینه ساز رشد کسب و کار در شرایط بحران می‌شود. درواقع، به کمک این شناسایی و درک رفتار مناسب در شرایط بحران می‌توانید زمانی که رشدتان منفی است و همه چیز رو به سقوط است، همه پارامترها را به حالت صعودی درآورید

group-diverse-people-having-business-meeting

راهکارهای موثر در شرایط بحران

کسب و کار قبل تپنده زندگی‌های امروز است. شرایط اقتصادی پایه‌ای‌ترین نیازهای ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زمانی که یک کسب و کار آغاز به فعالیت می‌کند، به طور مستقیم و غیرمستقیم افراد مختلفی در آن دخیل می‌شوند و سود حاصل از این فعالیت به جیب افراد زیادی می‌رود. پس بدیهی است که با شکست یا رکود، این افراد دچار ضرر و زیان می‌شوند و عواقب ناخوش آیندی برای قلب تپنده کسب و کار و هرکدام از این افراد ایجاد می‌شود. به همین دلیل می‌توانید با یک آژانس کسب و کار حرفه‌ای تغییراتی که برای مشتریان‌تان اتاق افتاده است شناسایی کنید. سطح استرس مشتریان در شرایط بحران بالا است، انرژی‌های منفی همگی بر روی مارکت اثرگذار است. عدم ثبات در بازار به شدت احساس می‌شود و همین موارد موجب می‌شود تا مشتریان شما خریدهای‌شان را به تعویق اندارند و به زمان دیگری موکول کنند. در این شرایط راه‌کارهای خاصی می‌تواند منجی کسب و کار شما شوند.

1-تغییر کانال‌های ارتباطی با مشتریان

زمانی که استرس و نگرانی در مشتری افزایش پیدا می‌کند، حس نا امنی مانع از برقراری ارتباط به روش‌های قدیمی می‌شود. برای مثال تبلیغات تلویزیونی دیگر معنایی نخواهد داشت! تبلیغات محیطی اصلا جوابگو نیست! چرا که مخاطب چندان آرامشی برای توجه به این تبلیغات ندارد. در این شرایط برقراری ارتباط با مشتری از کانال‌های جدید و ارزشمند می‌تواند کارساز باشد. متخصصین بازاریابی دیجیتال به خوبی با درک این تغییرات و شناخت شرایط بازار می‌توانند کانال‌های ارتباطی مطلوب را معرفی کنند

business-people-shaking-hands-togethe

2-تغییر پروموشن‌های فروش

پروموشن‌های فروش نقش کلیدی در فروش بیشتر محصولات و سود دهی روند کسب و کار دارند. زمانی که بحران صورت می‌گیرد، روش‌های گذشته برای تعیین پروموشن فروش موفقیت چندانی ندارد! به همین دلیل متناسب با کسب و کارتان باید روش‌های مختلف برای یافتن بهترین پروموشن‌های فروش در شرایط بحران را به دست آورید.

3-پایین آوردن ترس مشتریان برای خرید

ترس اصلی‌ترین مانع خرید در شرایط بحران اقتصادی و اجتماعی است. شما باید با شناخت دقیق مخاطبان، بررسی دغدغه‌های آن‌ها و مشکلات‌شان، راه‌کارهای مفیدی برای کاهش ترس مشتریان ارائه کنید. ایجاد حس امنیت و پشتیبانی با درک صحیح بازاریابی در این شرایط می‌تواند کارگشا باشد.

4-کاهش نقاط ابهام

ابهام می‌تواند خرید غیرضروری را معلق نگهدارد! به همین دلیل شناخت نقاط ابهام و ازبین بردن آن توسط متخصصین بازاریابی می‌تواند به بهترین شکل بر روی فروش و رشد کسب و کارتان اثرگذار باشد.

5-الویت بندی نیاز مشتریان برای محصول و خدمات

شما باید سطح ارائه خدمات را متناسب با نیاز مشتری تغییر دهید. اولویت دار کردن برخی محصولات و تمرکز بر روی آن‌ها شانس شما را برای باقی ماندن در بازار کسب و کار افزایش می‌دهد.

6-استفاده از راهکارهای تشویق به خرید

وسوسه کردن مشتری برای خرید حتی در شرایط بحرانی نیز بالاترین شانس شما برای فروش بیشتر است. برای شناخت راه‌کارهای اصولی و موفق می‌توانید از متخصصین بهین آوا در آژانس تبلیغاتی و بازاریابی کمک بگیرید.

7-درک تاثیر رفتار عموم جامعه بر مشتریان

شاید احساس کنید که رفتار عموم جامعه و اثرگذاری آن بر روی مشتریان خارج از حوزه وظایف و کنترل شما است. اما یک استراتژی هوشمندانه می‌تواند حتی در این حوزه نیز موفق عمل کند.

8-مشکلات فعلی

بررسی و شناخت مشکلات فعلی به شما شانس بالایی برای رشد کسب و کار می‌بخشد. مشکلات رایج در ایران شامل فیلترینگ، کرونا و تحریم‌های اقتصادی از رایج‌ترین مشکلات کسب و کارها است. همه چیز باید با بومی سازی حل شود و استفاده از تکنیک‌های مختلف در جهت پیشبرد اهداف فروش جدی گرفته شود. این اقدامات معمولا توسط متخصصین این حوزه می‌تواند موفقیت بالایی داشته باشد. برای مثال اصلی‌ترین روش حل این مشکلات که در بالا اشاره شد، طراحی سایت حرفه‌ای و ارائه پلن‌های مختلف فروش در این بستر است.

چگونه کسب و کارتان را نجات دهید

شما باید بدانید که ایرانی‌ها کجا هستند! شما باید بدانید که مخاطبان خاص شما کجا هستند، در چه فضاهایی فعالیت می‌کنند و چگونه دست به خرید می‌زنند. زندگی جاری است و بسیاری از افراد در حال برطرف کردن نیازهای‌شان هستند. هر شخصی که گوشی هوشمند داشته باشد، قطعا یک اپلیکیشن اینستاگرام بر روی اپ های خود دارد. اما در حال حاضر آیا مردم می‌توانند از اینستاگران برای خرید استفاده کنند؟ قطعا تغییر اولویت افراد به شدت بر روی این موضوع اثرگذار است. مثلا از خریدهای اینترنتی به اینستاگرام یا بخش‌های خصوصی‌تر نسبت به وب سایت می‌تواند از تغییرات خاصی باشد که در برخی حوزه ها دیده می‌شود. هر کجا که مخاطبان حضور دارند، شما به عنوان کسب و کار باید در آن‌جا دیده شوید. حضور شما در بین مردم و بخش‌هایی که خرید اتفاق  می‌افتد، موجب می‌شود تا کسب و کارتان از شرایط فعلی که به سمت سقوط پیش می‌رود، نجات پیدا کند.

بهترین فضا برای کسب و کار شما

aerial-view-business-team

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، بهترین بستر برای اولین قدم در مسیر شکوفایی، فضاهایی است که مردم در آن حضور دارند. در حال حاضر از هر 100 نفر جداقل 70 نفر از طریق موتورهای جستجو مابین صفحات مختلف وب سایت‌های می‌چرخند و نیازشان را تهیه می‌کنند. معمولا برای به دست آوردن درآمد خوب چند ده میلیونی یا چند صد ملیاردی باید از طریق وب سایت اقدام کنید. داشتن وب سایت کمک شایانی می‌کند که کسب و کارتان را متحول کنید. اگر وب سایتی دارید که درآمد حاصل آن چندان چشم گیر نیست، باید از طریق رشد و بهینه سازی سایت وارد شوید و اقدامات کلیدی با مشورت متخصصین این حوزه در بهین آوا انجام دهید. اگر وب سایت ندارید، حتما برای طراحی یک سایت کارآمد به سمت درآمد بیشتر پیشروی کنید.

سایت چگونه کسب و کار شما را متحول می‌کند؟

برای درآمد زایی از طریق وب سایت قطعا 1 روش کار آمد وجود دارد که می‌توانید با کمک معجزه آن رشد کنید. سئو سایت از کلیدی‌ترین راه‌کارهای دیده شدن آن است. سئو می‌تواند چیزی برابر با میلیاردها تومان ارزش افزوده در کسب و کار شما ایجاد کند و دیده شدن کسب و کارتان را به طور چشم گیری رشد دهد. روش‌های تبلیغاتی دیگری نیز برای کسب و کارتان موثر هستند که از طریق آن می‌توانید کسب و کارتان را رشد دهید و یا درآمد خوبی از طریق آن کسب کنید.

بهترین تبلیغات وب سایت

شناخت بهترین نوع تبلیغات وب سایت به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه در مسیر رشد سرمایه گذاری کنید. روش‌های گوناگونی برای تبلیغات وجود دارد که توسط متخصصین بهین آوا ارائه می‌شود. کارشناسان ما به طور حرفه‌ای اقدام به بررسی نیازهای کسب و کار شما و پرسونای مخاطب می‌کنند. بعد از این مرحله با توجه به پارامترها تخصصی، مناسب‌ترین روش تبلیغات را مشخص می‌کنند و بازخورد آن را ارزیابی می‌نمایند. این اقدامات به شکل همکاری تنگاتنگ با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهین آوا انجام می‌شود و تحلیل بازخورد تبلیغات، هر بار موجب می‌شود تا انتخاب هوشمندانه تری شکل گیرد. با این جزییات شانس بالایی برای دیده شدن خواهید داشت و سرمایه گذاری شما در حوزه تبلیغات، تحت هیچ شرایطی سوخت نخواهد شد. گاهی بازخورد برخی پلن‌های تبلیغاتی در وب سایت می‌تواند چیزی برابر با صدها بیلبورد و تبلیغات محیطی باشد. متخصصین ما تلاش می‌کنند تا در شرایط اقتصادی بحرانی، تحت هیچ شرایطی شکست نخورید و رشد مطلوبی را شاهد باشید. از بهترین تکنیک‌های تبلیغاتی در بهین آوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-گوگل ادز ADS

یکی از پرطرفدارترین راه‌کارهایی که به دیده شدن سایت شما کمک می‌کند، تبلیغات گوگل ادز است. از این طریق شما برای دیده شدن در کلمات کلیدی خاصی سرمایه گذاری می‌کنید. بهین آوا با اشراف دقیق به چگونگی شرکت در مناقصات و رقابت بر سر کلمات کلیدی مربوطه، می‌تواند بهترین پلن تبلیغاتی را ایجاد کند و کمپیک تبلیغاتی شما را مدیریت کند. از این طریق حتی در شرایط بحران اقتصادی نیز می‌توانید در صدر تمام جستجوهای مربوط به کسب و کارتان دیده شوید و مشتریان جدیدی را جذب کنید. این کار در برندسازی، فروش بیشتر و افزایش مشتریان تاثیر مستقیمی دارد.

2-تبلیغات همسان یا نیتیو

تبلیغات همسان یا Native یکی از پرکاربردترین راه‌کارهایی است که برای رشد کسب و کار از آن استفاده می‌شود. درواقع، این تکنیک کمک می‌کند تا در مسابقه دو میدانی بین رقبا پیروز شوید. این نوع تبلیغات به شکل‌های مختلفی برای انواع نیازهای کسب و کار ارائه می‌شود. تبلیغات همسان عادی، تبلیغات هدفمند و ریتارگتینگ از موفق‌ترین روش‌های تبلیغات Native است که با کمک آن می‌توانید رشد بسیاری را در مقابل رقبا احساس کنید.

3-رپورتاژ آگهی

اگر بخواهید سئو سایت شما بیش از پیش قوی شود و کلمات کلیدی خاصی در سایت شما بازدید کننده جذب کند، نیاز دارید تا از تکنیک تبلیغات رپورتاژ آگهی کمک بگیرید. به این ترتیب رپورتاژ سئو شده شما در وب سایتی پر بازدید درج می‌شود و آدرس سایت یا صفحه مدنظر آن مابین رپورتاژ قرار می‌گیرد. به این ترتیب شانس شما برای دریافت یک بک لینک قوی افزایش می‌یابد و سئو سایت نیز تقویت می‌شود. نکته مهم دیگر، اضافه شدن مخاطبان جدید در یک سایت همسو، به سایت شما است که می‌تواند موفقیت بالایی در افزایش فروش و برندسازی داشته باشد.

4-تبلیغات بنری

تبلیغات بنری به عنوان روشی عالی برای رشد کسب و کار آنلاین شناخته می‌شود. دریافت بک لینک از یک سایت دیگر که جایگاه مطلوبی برای موتورهای جستجو دارد، زمینه ساز رشد سایت شما را فراهم می‌کند. متخصصین ما در بهین آوا برای فروش در شرایط بحرانی، استراتژی خاصی را مدنظر قرار می‌دهند و همسو با آن اقدام به تبلیغات بنری می‌کنند تا بهترین بازخورد را داشته باشد.

5-تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

با استفاده از پوش نویتفیکیشن می‌توانید ایونت‌ها، رویدادهای خاص و تخفیفات‌تان را اطلاع رسانی کنید. تبلیغات هدفمند در پوش نویتیفکیشن موجب تبدیل مخاطب به مشتری خواهد شد. به همین دلیل افزایش چشم گیر فروش و تغییر در ارائه خدمات مطلوب را خواهید دید. این اقدام باید توسط متخصصین حرفه‌ای در حوزه تبلیغات و با در نظر گرفتن استراتژی تبلیغاتی مطلوب انجام شود تا بازدهی خوبی را ارائه کند.

6-ویدئو مارکتینگ

این روزها استفاده از حواس چندگانه مخاطب می‌تواند شانس شما برای رشد و پیشرفت را افزایش دهد. به این دلیل ویدئو مارکتینگ با درگیر کردن حواس شنوایی، بینایی و استفاده از تکنیک‌های هوشمندانه روانشناسی می‌تواند به بهترین شکل بر روی مخاطب اثرگذار باشد. ویدئو مارکتینگ مطابق با الگوهای مختلف و سناریوهای گوناگونی اجرا می شود که در نهایت بر روی برندسازی و فروش بیشتر یا افزایش مخاطب اثرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت چگونه انجام میشود؟

بهترین فضا برای کسب و کار شما

aerial-view-business-teamهمان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، بهترین بستر برای اولین قدم در مسیر شکوفایی، فضاهایی است که مردم در آن حضور دارند. در حال حاضر از هر 100 نفر جداقل 70 نفر از طریق موتورهای جستجو مابین صفحات مختلف وب سایت‌های می‌چرخند و نیازشان را تهیه می‌کنند. معمولا برای به دست آوردن درآمد خوب چند ده میلیونی یا چند صد ملیاردی باید از طریق وب سایت اقدام کنید. داشتن وب سایت کمک شایانی می‌کند که کسب و کارتان را متحول کنید. اگر وب سایتی دارید که درآمد حاصل آن چندان چشم گیر نیست، باید از طریق رشد و بهینه سازی سایت وارد شوید و اقدامات کلیدی با مشورت متخصصین این حوزه در بهین آوا انجام دهید. اگر وب سایت ندارید، حتما برای طراحی یک سایت کارآمد به سمت درآمد بیشتر پیشروی کنید.

سایت چگونه کسب و کار شما را متحول می‌کند؟

برای درآمد زایی از طریق وب سایت قطعا 1 روش کار آمد وجود دارد که می‌توانید با کمک معجزه آن رشد کنید. سئو سایت از کلیدی‌ترین راه‌کارهای دیده شدن آن است. سئو می‌تواند چیزی برابر با میلیاردها تومان ارزش افزوده در کسب و کار شما ایجاد کند و دیده شدن کسب و کارتان را به طور چشم گیری رشد دهد. روش‌های تبلیغاتی دیگری نیز برای کسب و کارتان موثر هستند که از طریق آن می‌توانید کسب و کارتان را رشد دهید و یا درآمد خوبی از طریق آن کسب کنید.

بهترین تبلیغات وب سایت

شناخت بهترین نوع تبلیغات وب سایت به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه در مسیر رشد سرمایه گذاری کنید. روش‌های گوناگونی برای تبلیغات وجود دارد که توسط متخصصین بهین آوا ارائه می‌شود. کارشناسان ما به طور حرفه‌ای اقدام به بررسی نیازهای کسب و کار شما و پرسونای مخاطب می‌کنند. بعد از این مرحله با توجه به پارامترها تخصصی، مناسب‌ترین روش تبلیغات را مشخص می‌کنند و بازخورد آن را ارزیابی می‌نمایند. این اقدامات به شکل همکاری تنگاتنگ با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهین آوا انجام می‌شود و تحلیل بازخورد تبلیغات، هر بار موجب می‌شود تا انتخاب هوشمندانه تری شکل گیرد. با این جزییات شانس بالایی برای دیده شدن خواهید داشت و سرمایه گذاری شما در حوزه تبلیغات، تحت هیچ شرایطی سوخت نخواهد شد. گاهی بازخورد برخی پلن‌های تبلیغاتی در وب سایت می‌تواند چیزی برابر با صدها بیلبورد و تبلیغات محیطی باشد. متخصصین ما تلاش می‌کنند تا در شرایط اقتصادی بحرانی، تحت هیچ شرایطی شکست نخورید و رشد مطلوبی را شاهد باشید. از بهترین تکنیک‌های تبلیغاتی در بهین آوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-گوگل ادز ADS

یکی از پرطرفدارترین راه‌کارهایی که به دیده شدن سایت شما کمک می‌کند، تبلیغات گوگل ادز است. از این طریق شما برای دیده شدن در کلمات کلیدی خاصی سرمایه گذاری می‌کنید. بهین آوا با اشراف دقیق به چگونگی شرکت در مناقصات و رقابت بر سر کلمات کلیدی مربوطه، می‌تواند بهترین پلن تبلیغاتی را ایجاد کند و کمپیک تبلیغاتی شما را مدیریت کند. از این طریق حتی در شرایط بحران اقتصادی نیز می‌توانید در صدر تمام جستجوهای مربوط به کسب و کارتان دیده شوید و مشتریان جدیدی را جذب کنید. این کار در برندسازی، فروش بیشتر و افزایش مشتریان تاثیر مستقیمی دارد.

2-تبلیغات همسان یا نیتیو

تبلیغات همسان یا Native یکی از پرکاربردترین راه‌کارهایی است که برای رشد کسب و کار از آن استفاده می‌شود. درواقع، این تکنیک کمک می‌کند تا در مسابقه دو میدانی بین رقبا پیروز شوید. این نوع تبلیغات به شکل‌های مختلفی برای انواع نیازهای کسب و کار ارائه می‌شود. تبلیغات همسان عادی، تبلیغات هدفمند و ریتارگتینگ از موفق‌ترین روش‌های تبلیغات Native است که با کمک آن می‌توانید رشد بسیاری را در مقابل رقبا احساس کنید.

3-رپورتاژ آگهی

اگر بخواهید سئو سایت شما بیش از پیش قوی شود و کلمات کلیدی خاصی در سایت شما بازدید کننده جذب کند، نیاز دارید تا از تکنیک تبلیغات رپورتاژ آگهی کمک بگیرید. به این ترتیب رپورتاژ سئو شده شما در وب سایتی پر بازدید درج می‌شود و آدرس سایت یا صفحه مدنظر آن مابین رپورتاژ قرار می‌گیرد. به این ترتیب شانس شما برای دریافت یک بک لینک قوی افزایش می‌یابد و سئو سایت نیز تقویت می‌شود. نکته مهم دیگر، اضافه شدن مخاطبان جدید در یک سایت همسو، به سایت شما است که می‌تواند موفقیت بالایی در افزایش فروش و برندسازی داشته باشد.

4-تبلیغات بنری

تبلیغات بنری به عنوان روشی عالی برای رشد کسب و کار آنلاین شناخته می‌شود. دریافت بک لینک از یک سایت دیگر که جایگاه مطلوبی برای موتورهای جستجو دارد، زمینه ساز رشد سایت شما را فراهم می‌کند. متخصصین ما در بهین آوا برای فروش در شرایط بحرانی، استراتژی خاصی را مدنظر قرار می‌دهند و همسو با آن اقدام به تبلیغات بنری می‌کنند تا بهترین بازخورد را داشته باشد.

5-تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

با استفاده از پوش نویتفیکیشن می‌توانید ایونت‌ها، رویدادهای خاص و تخفیفات‌تان را اطلاع رسانی کنید. تبلیغات هدفمند در پوش نویتیفکیشن موجب تبدیل مخاطب به مشتری خواهد شد. به همین دلیل افزایش چشم گیر فروش و تغییر در ارائه خدمات مطلوب را خواهید دید. این اقدام باید توسط متخصصین حرفه‌ای در حوزه تبلیغات و با در نظر گرفتن استراتژی تبلیغاتی مطلوب انجام شود تا بازدهی خوبی را ارائه کند.

6-ویدئو مارکتینگ

این روزها استفاده از حواس چندگانه مخاطب می‌تواند شانس شما برای رشد و پیشرفت را افزایش دهد. به این دلیل ویدئو مارکتینگ با درگیر کردن حواس شنوایی، بینایی و استفاده از تکنیک‌های هوشمندانه روانشناسی می‌تواند به بهترین شکل بر روی مخاطب اثرگذار باشد. ویدئو مارکتینگ مطابق با الگوهای مختلف و سناریوهای گوناگونی اجرا می شود که در نهایت بر روی برندسازی و فروش بیشتر یا افزایش مخاطب اثرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید : مفهوم سئو در طراحی سایت چیست ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *